Piše: Joseph Pearce

Če bi JRR Tolkien to zmogel, bi se zdaj verjetno obračal v grobu. Razlog za njegovo začudenje je verjetno perforacija Srednjega sveta iz prihajajoče televizijske serije z naslovom Gospodar prstanov: Prstani moči. Ta nova “priredba”, ki jo je ustvaril eden od tehnoloških tiranov, temnih vladarjev globaliziranega sveta, bo odražala naš izkrivljeni in holistični duh časa, kulturo smrti in diktaturo relativizma ter dokazala, da je imel Tolkien prav, ko je trdil, da je v pravljicah zrcalni človek. Ta nova različica bo perverzija in sprevračanje moralne vizije Tolkienovega epa, hkrati pa tudi zvest odraz grdote perverzije, ki jo je izoblikoval sam in tisti, ki so to izkrivljanje izvirnika izvedli.

Srednja zemlja na velikem platnu

Če bi morali poudariti, kaj si je Tolkien morda mislil o tem izkrivljanju svojega dela, bi to lahko našli v njegovem odgovoru trem ameriškim podjetnikom, Forrestu J. Ackermanu, Mortonu Gradyju Zimmermanu in Alju Brodaxu, ki so mu pokazali in predlagali risbe za animirani film Gospodar prstanov. Tolkien je bil navdušen nad “res osupljivo dobrimi slikami”, za katere je z olajšanjem ugotovil, da so “bolj Rackhamove kot Disneyjeve”, zgodba pa ga je zgrozila. “Ljudje ob najmanjši provokaciji galopirajo na orlih,” se je pritožil svojemu založniku, “Lórien postane pravljični grad z ‘elegantnimi minareti’ in podobno.” Najhujši je bil opis lembasa, elfskega kruha, ki je alegorično povezan z evharistijo, kot “koncentrata hrane”. Ni treba posebej poudarjati, da je Tolkien prekinil pogajanja s filmskimi mogotci, da bi ohranil svoje epsko delo in ga zaščitil pred tako banalnimi in nesramnimi napadi.

Nikakor ne vemo, kaj bi si Tolkien mislil o filmski priredbi Gospodarja prstanov Petra Jacksona, vendar ni dvoma, da se je Jackson zelo potrudil, da bi ujel epski zagon izvirnega dela in se izognil jezi Tolkienovih oboževalcev. Del marketinške strategije filma je bil namreč osvojiti srca Tolkienovih oboževalcev z zagotovili, da je cilj zvestoba literarnemu izvirniku. Tisti, ki so pričakovali najslabše, vključno z avtorjem tega članka, so bili na splošno prijetno presenečeni nad zvestobo filma Tolkienovemu besedilu, kljub očitnim in včasih neverjetnim izjemam.

Nova serija kot sprevrženost Srednjega sveta.

Tega pa ne moremo trditi za Jacksonovo grozljivo slabo priredbo Hobita. Očitno v upanju, da se bo okoristil z uspehom Gospodarja prstanov in trpeč zaradi pohlepne zmajeve bolezni, ki je v Hobitu izvor vsega zla, si je Jackson privoščil nezaslišane svoboščine in Tolkienovo visokoproračunsko zgodbo za otroke spremenil v tehnološko odvisno in računalniško ustvarjeno parodijo in posmeh.

Poglejmo še malo globlje in si oglejmo duh, ki bo verjetno preveval novo tehno-tiransko produkcijo Gospodarja prstanov. Govorilo se je o tem, da bi zgodbe začinili s pikantnimi prizori. Obljubili so nam, da se bo pokrajina podredila temu, kar diktatura relativizma vztrajno imenuje “multikulturalizem”. Nova priredba bo odstranila tančico čistosti, ki zastira Tolkienovo delo, in požrtvovalno ljubezen, ki oživlja Tolkienovo Srednjezemlje, nadomestila s poželenjem samovšečnega in samozadostnega poželenja. Gledalca spremeni v voajerja in ga iznakazi z močjo prstana, ki vse veže v temo, namesto da bi ga preoblikoval z močjo, ki se dviga nad vsemi sencami.

 

Hollywoodski “multikulturalizem” v primerjavi z raznolikostjo Srednjega sveta

Kar zadeva preoblikovanje Dežele v “multikulturno” sprejemljiv kraj, je v skladu s tehno-tiransko produkcijo Gospodarja prstanov avtentični kulturi Dežele vsiljena le globalistična monokultura, ki jo želi svetu vsiliti kulturni imperializem tehnološke tiranije. Srednja pot, ki si jo je zamislil Tolkien, je pristno večkulturna. Hobitska kultura je lastna; je divja kultura, ki je zakoreninjena v samih ljudeh in se prenaša iz roda v rod. Prav tako je kultura Rivendella in Lotloriena pristno elfska in se prenaša že tisočletja. Kultura Rohana in Gondorja, kultura ljudi, je sama po sebi pristna in se razlikuje od kulture hobitov in elfov, ker se med seboj razlikujejo. In tu je še sovražnik te zdrave kulturne raznolikosti, kultura Smrti Mordorja, ki prezira kulturno raznolikost ljudstev Srednjega sveta in želi vsakemu vsiliti svojo globalno blagovno znamko, ali pa orčja manjvrednost, ki jo označuje Sauronovo oko.

Kultura mordorske smrti, tako kot kultura smrti tehnološke tiranije, si prizadeva izbrisati pravo kulturno raznolikost, raznovrstne sadove hobi velikosti ljudstev svobodnih narodov sveta, in jo nadomestiti z eno samo “multikulturno” monokulturo, kjer nihče ne poje svojih pesmi, temveč vsi poslušajo globalno postavljeno “svetovno” glasbo. “Večkulturnost”, ki jo tehnološki tiran vsiljuje  Srednjemu svetu in vsem državam sveta, ni nič drugega kot kulturni imperializem globalistične plutokracije. Zarašča vse čudovite in raznolike cvetove pristne lokalne in nacionalne kulture ter jih nadomešča z etiketo neokusne monokromatske monokulture. Gre za zamenjavo barvnega spektra s petdesetimi odtenki sive.

Namesto serije knjigo v roke!

Ni treba posebej poudarjati, da se bodo tisti z malo svobodomiselne pameti in modrosti izogibali tem novim “priredbam” Gospodarja prstanov, ki bi jih lahko primerjali z eno od palantirjevih krogel, psihičnih krogel, ki Temnemu vladarju omogočajo, da svojo propagando posreduje vsakomur, ki je dovolj neumen, da pokuka v njihovo notranjost. Denethor je toliko časa strmel v eno od teh krogel, da je menil, da je zmaga Temnega vladarja neizogibna, in je v popolnem obupu storil samomor. Ne zaman beseda palantír pomeni “daljnoviden” in jo lahko prevedemo kot “televizijski”, kar je bil zagotovo Tolkienov namen. Če se odločite za ogled tehno-tiranske palantirske različice Gospodarja prstanov, se igrate z ognjem. Uporabite Denethorjevo možnost.

Veliko bolje bi bilo tiho protestirati proti najnovejšemu oskrunjenju Srednjega sveta, vzeti v roke izvod Tolkienove literarne klasike in jo (še enkrat) prebrati. To ne bo le spravilo v zadrego hudiča in njegove globalistične služabnike, ampak nas bo tudi približalo Bogu, na katerega Tolkien opozarja v svojem “temeljnem verskem in katoliškem delu”.

 

Ta članek je bil prvič objavljen na portalu VOKATIV, našem partnerju v EVROPSKEM MEDIJSKEM SODELOVANJU.

 

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj