Piše: Ignacij Dolar Kunc
V Narodnem muzeju v Walesu so v zadnjem poskusu ukinitve britanske zgodovine izjavili, da je uporaba parnih vlakov »zakoreninjena v kolonializmu in rasizmu«. Valižanski muzej, ki ima v lasti pomanjšano repliko parne lokomotive Richarda Trevithicka, ki je leta 1809 zamenjala konjsko vprego, pa se je pod sponzorstvom valižanske vlade zavezal, da bo »raziskal povezave, med trgovino s sužnji in razvojem parne lokomotive ter železniške infrastrukture v Walesu«. Opravljena bo revizija zbirke, ki bi lahko privedlo do tega, da bi ob repliki lokomotive namestili opozorilo, ki bi jo povezoval s trgovino s sužnji. Čeprav iz muzeja sporočajo, da »ne morejo odkriti neposredne povezave med lokomotivo Trevithicka in sužnjelastništvom«, vztrajajo, da je lokomotiva »še vedno sokriva, saj so povezave s suženjstvom zakoreninjene v valižanski družbi«. Prav tako ni popolnoma jasno, kako so obtožbe povezane z izumiteljem Trevithickom, ki kljub dejstvu, da so sužnje imeli mnogi vlagatelji v železnice, ni dokazov, da bi bili neposredno povezani z izumiteljem, poroča Telegraph.
Revizija o kolonializmu prihaja po tem, ko je Nacionalni muzej Walesa izdal tako imenovano »Listino za dekolonizacijo«, s katero namerava »identificirati zbirke, povezane s kolonialno agresijo in čezatlantsko trgovino s sužnji«. Listina tako trdi, da so »muzeji in njihove zbirke pogosto zakoreninjeni v rasizmu in kolonializmu – in da muzej v Walesu ni nič drugačen«. Iz muzeja so zasluge po absurdnem izkrivljanju zgodovine pripisali gibanju Black Lives Matter, češ da jih je navdihnila za »soočenje z zgodovino in izzivanje današnjih krivic«.